Geçen yıl, "Facebook" adını "Meta" olarak değiştirdi ve "Metaverse" adında bir sanal toplum inşa etme planlarını duyurdu. Metaverse'in yalnızca üç boyutlu dijital dünyada bulunabilecek bir e-ticaret deneyimi sağlayacağını hepimiz biliyoruz. Metaverse henüz gelmemiş olsa da, dünya çapında birçok işletme, yeni sanal dünyanın e-ticaret pazarı beklentilerinden yararlanmaya hazır. Birçok kişi ve işletme, Metaverse'de sanal ürün ve hizmetleri pazarlamak ve tedarik etmek için çabalarını artırıyor.

 

Marka hukuku açısından bu değişiklik, marka sahiplerinin yıllar önce sosyal medya uygulamalarında markalarını korumak için attıkları adımlara benziyor. İster küçük işletme sahibi, ister çok uluslu şirketlerin kurum içi danışmanı olarak, sosyal medya siteleri ve metaverse, şüphesiz pazarlama ve satış stratejilerinizde önemli bir rol oynamaktadır. Dağıtılmış Defter Teknolojisi, akıllı yasal sözleşmeler ve kripto varlıklar, muhtemelen dijital ekonominin altyapısını oluşturacak ve hukukçuların  tavsiyede bulunmaya devam edeceği gelecekteki işlemler için temel oluşturacaktır.

 

Birçok kişi Metaverse'in çevrimiçi olarak yeni bir sanal gerçeklik ekonomisinin kurulmasına yol açacağını tahmin ediyor. Metaverse'in dijital olmasına ve sanal gerçeklikte yer almasına rağmen, gerçek dünyadaki marka hakları üzerinde kesinlikle bir etkisi olacaktır. Turk Patent ve Marka Kurumu dahil olmak üzere dünya çapındaki IP ofislerine yapılan artan sayıda yeni başvuru bunu göstermektedir.

 

IDAL IP içerisinde başarılı iş geliştirmenin, müşterilerimizin endişeleri, zorlukları ve iş hedeflerinin kapsamlı bir şekilde anlaşılması üzerine inşa edildiğini düşünüyoruz. Bu amaçla, hedeflerimizi müşterilerimizinkiyle aynı hizaya getiren sağlam ve dinamik bir marka ve konumlandırma platformu geliştirdik. Yalnızca varlıklarınızı güvence altına almakla kalmıyoruz; kıymetini de biliyoruz.

Connecting Dots